By using this website you agree to our use of cookies.

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen die binnenkomen op de STANLEY Alarmcentrale. Heeft u een andere vraag? Dan kunt u natuurlijk contact met ons opnemen.

Ik ga op vakantie, moet de alarmcentrale dat ook weten?
Ja, u wordt vriendelijk verzocht alle mutaties, ook voor korte periode's aan ons door te geven.


Hoeveel sleutelhouders moet ik hebben?
Er dienen minimaal 3 sleutelhouders bij de alarmcentrale bekend te zijn.


Moet ik bij werkzaamheden “aan de elektra, aan het alarmsysteem etc.“ de alarmcentrale bellen?
Ja, in dat geval stellen wij het zeer op prijs als u ons van te voren op de hoogte brengt.


Ik ben voornemens via een andere provider dan de KPN te gaan bellen, geeft dit problemen?
Ja, dit kan problemen opleveren voor uw alarminstallatie, wij adviseren u dan ook dringend om hierover contact op te nemen met uw installateur.


Als het inbraakalarm afgaat wordt dan ook de politie ingeschakeld?
De alarmcentrale mag alleen de politie bellen indien er BINNEN 15 MINUTEN een sleutelhouder ter plaatse zal zijn of er sprake is van een geverifieerd alarm (door middel van bijvoorbeeld live videobeelden). Dit is een landelijke wettelijke regel met als doel het aantal nodeloze alarmen terug te dringen.



Ik kan er niet altijd van op aan dat ikzelf of mijn sleutelhouders altijd bereikbaar zijn, hoe los ik dit op? 
In dit geval zou u gebruik kunnen maken van een professionele alarmopvolger, onze alarmcentrale kan u informeren over de mogelijkheden hiervan.


Ik heb een bedieningsfout gemaakt, moet ik dan wachten totdat de alarmcentrale belt? 
Nee, in dit geval stellen wij het zeer op prijs als u ons hiervan direct op de hoogte brengt.


Ik druk mijn overvalknop in wordt dan de politie direct gebeld?
Bij bedrijven zal de alarmcentrale direct de politie op de hoogte brengen. Voor particulieren geldt dat de alarmcentrale ALLEEN de politie op de hoogte brengt als men een goedkeuring van het betreffende Regio Korps heeft voor het doormelden van overvalmeldingen. Dit is een landelijke wettelijke regel. Neem voor meer informatie contact op met uw installateur.


Ik wil een wijziging doorgeven in mijn klantgegevens, hoe geef ik dit door aan de alarmcentrale?
Alle wijzigingen (ook tijdelijke wijzigingen) dienen schriftelijk te worden doorgegeven aan de alarmcentrale via admi.nl@sbdinc.com